<![CDATA[Noticies]]> ]]> <![CDATA[Conveni amb Diputació i ajuntaments per cofinançar l’ampliació de Vies Verdes]]> Les noves rutes s’executen a les comarques del Ripollès, la Garrotxa i el Pla de l’Estany

La Diputació de Girona, el Consorci Vies Verdes de Girona i els ajuntaments de Banyoles, Campdevànol, Cornellà del Terri, Esponellà, Fontcoberta, la Vall de Bianya, Palol de Revardit, Porqueres, Ripoll, Sant Joan de les Abadesses, Sarrià de Ter, Sant Julià de Ramis i Serinyà han signat un conveni de col·laboració pel cofinançament de les obres d’ampliació de la Xarxa de Vies Verdes a les comarques gironines entre el Pirineu de Girona i la Costa Brava, concretament a les comarques del Ripollès, la Garrotxa i el Pla de l’Estany.

El conveni de col·laboració regula les condicions d’execució i lliurament de les obres, i estableix que el Consorci i els tretze ajuntaments signants autoritzen la Diputació de Girona a realitzar la seva contractació i adjudicació, així com del pagament de l’impost cofinançat, corresponent al 25% del total del pressupost d’execució més el 21% d’IVA del total del projecte. Es preveu que les obres d’execució dels 65 km de vies verdes es licitin aquesta tardor i que s’adjudiquin i s’iniciïn al primer trimestre de l’any que ve.

Durant la seva intervenció, el president de la Diputació, Pere Vila, ha destacat la “reivindicació històrica d’aquest projecte” i ha explicat que les obres entre el Ripollès i la Garrotxa resolen la connectivitat Pirineus-Costa Brava de manera que ara es disposarà d’un traçat continu de via verda que enllaçarà els dos extrems”. Per altre banda, Albert Gómez, president del Consorci de les Vies Verdes de Girona, ha remarcat que “per al consorci, aquests nous projectes representen una oportunitat de creixement i expansió territorial i de consolidació de la nostra tasca”.
La Diputació i el Consorci van presentar el projecte d’ampliació de la xarxa de vies verdes a les comarques de Girona a la convocatòria pública de subvencions del Servei de Programes Europeus, que la Generalitat de Catalunya va resoldre favorablement, de manera que actualment es disposa d’un cofinançament FEDER de 1.911.954,72 € per dur a terme aquestes obres. El cost del projecte conjunt del tram de via verda que s’ha d’executar és de 5.235.892,79 €, i les bases de la convocatòria de la Diputació preveuen el cofinançament per part dels municipis inclosos en el projecte.

Aquest cofinançament representa un canvi de paradigma en el finançament de les obres de construcció de nous trams de via verda, que anteriorment havien estat assumides al 100% per finançament extern: des del Ministeri de Medi Ambient – Programa Camins Naturals en els primers traçats de via verda (ruta del Ferro i del Carbó i ruta del Carrilet) i per la Generalitat de Catalunya en el tram de la ruta del Tren Petit. És el primer cop, doncs, que els ajuntaments financen la construcció de nova via verda.

Millora de la connectivitat i expansió comarcal

Des de fa anys s’està treballant en la recuperació de la ruta pel Pla de l’Estany, així com en la connexió de la ruta del Ferro i del Carbó amb la ruta del Carrilet, que s’inicia a Olot. El nou projecte, que inclou també la connexió del camí ral de Campdevànol i Ripoll, aportarà coherència territorial i contribuirà a incrementar l’impacte econòmic del traçat en la promoció turística i la creació d’ocupació.
Les obres entre el Ripollès i la Garrotxa resolen la connectivitat Pirineus – Costa Brava, de manera que es disposarà d’un traçat continu de via verda que enllaci els dos extrems. L’obra al Pla de l’Estany representa una expansió històricament reclamada, i l’ampliació del clàssic eix pedalable Pirineus – Costa Brava.

Assistents a la signatura, al saló de plens de la Diputació de Girona:

El president de la Diputació de Girona, Pere Vila; el president del Consorci de les Vies Verdes de Girona, Albert Gómez, i els alcaldes dels municipis que signen el conveni: Joan Manso, alcalde de Campdevànol; Salvador Coll, alcalde de Cornellà del Terri; Joan Farrés, alcalde d’Esponellà; Joan Estarriola, alcalde de Fontcoberta; Jordi Congost, primer tinent alcalde de l’ajuntament de Banyoles; Jordi Xargay, alcalde de Palol de Revardit; Francesc Castañer, alcalde de Porqueres; Jordi Munell, alcalde de Ripoll; Ramon Roqué, alcalde de Sant Joan de les Abadesses; Marc Puigtió, alcalde de Sant Julià de Ramis; Narcís Fajula i Aulet, 1r tinent d’alcalde de l’ajuntament de Sarrià de Ter; Josep Antoni Ramon, alcalde de Serinyà, i Santi Reixach, alcalde de la Vall de Bianya.

(Fotos: Eddy Kelele - Diputació de Girona)
]]>
<![CDATA[Rutes audioguiades a via verda per als clients dels càmpings gironins]]>
Es tracta d’una prova pilot que, de moment, es posarà en marxa aquest estiu a la via verda que va de Palamós a Platja d’Aro i a la que transcorre de Santa Cristina fins a Sant Feliu de Guíxols.

Myguidoo, empresa que es dedica a crear software per a tercers especialitzada en el sector turístic, fa servir la tecnologia APP per poder oferir una millor experiència als usuaris. En aquest cas és una eina personalitzada per a cada càmping amb informació rellevant del mateix que, a més, es pot fer servir sense necessitat de roaming ni WIFI.

(Nota de premsa de l'Associació de Càmpings de Girona. Fotos web myguidoo.com)]]>
<![CDATA[Inauguració de l’exposició «El tren de la modernitat» a Sant Feliu de Guíxols]]>
L’acte d’inauguració va comptar també amb l’assistència de Carles Motas, alcalde de Sant Feliu de Guíxols; Ignasi Griñon, president de l’Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines, i d’un nombrós públic. Durant l’acte, Fermí Santamaria va destacar que els llaços que va establir la línia fèrria, reconvertida en via verda, són encara presents avui dia.

La mostra es pot visitar a l’antic hospital de Sant Feliu de Guíxols, fins al 24 de setembre, en un horari continuat de dilluns a diumenge (laborables, d’11 a 13 h i de 18 a 20 h, i festius, d’11 a 14 h i de 18 a 21h).

Tot seguit l’exposició es podrà visitar als municipis següents:

• Castell – Platja d’Aro: del 30 de setembre al 22 d’octubre de 2017, a l’espai cultural Antic Casino

• Santa Cristina d’Aro: del 27 d’octubre al 26 de novembre de 2017, a la sala d’exposicions de La Caixa

• Llagostera: de l’1 de desembre al 31 de desembre de 2017, al local social de La Caixa

• Cassà de la Selva: del 4 de gener al 4 de febrer de 2018, a la sala d’exposicions de Can Trinxeria

• Llambilles: del 9 de febrer al 4 de març de 2018, a la sala de l’ajuntament

• Quart: del 9 de març al 8 d’abril de 2018, a la sala d’exposicions temporals del Museu de la Terrissa de Quart

• Girona: del 13 d’abril al 16 de setembre de 2018, a la sala d’exposicions del Museu d’Història de la Ciutat de la Girona

(Notícia de la Diputació de Girona)
]]>
<![CDATA[Millora de la Ruta del Tren Petit amb una actuació amb sauló sòlid al ferm]]>
La Ruta del Tren Petit, que es va inaugurar l’any 2008, va ser construïda amb un paviment innovador en aquell moment, amb la tècnica del sauló estabilitzat amb calç, resistent i amb aspecte de sauló. En els primers anys no va requerir manteniment però després de gairebé deu anys havia envellit substancialment, la qual cosa feia incòmoda la circulació als usuaris de la via verda.

La tècnica aplicada actualment en aquest tram, que era el més malmès degut a l’elevat nombre d’usuaris dels nuclis de Palafrugell i Mont-ras que l’utilitzen diàriament, és la de sauló amb formigó, que garanteix una bona durabilitat del ferm i la integració paisatgística.

Entre les accions de manteniment general, també hi ha el repintat dels ponts existents a la ruta, de manera que se n´ha millorat ostensiblement l´aspecte i l´estat de conservació.

]]>
<![CDATA[L´Obra Social “la Caixa” aporta 5.800€ per bicis adaptades per a les vies verdes de Girona]]>
Les noves bicis comprades són del model Excelleiretor, “hanbikes”, que es pedalen amb les mans, destinades a persones amb problemes de mobilitat i/o usuàries de cadires de rodes. Aquest model és el més demanat per als usuaris amb discapacitat física, i molt adequat per al tipus de ruta, completament accessible. Tanmateix, l´aportació de 2017 es destinarà a la compra de tàndems i trikes amb reposacaps i reforç als reposapeus, que cobreixin uns segments de necessitats de ciclisme adaptat per a persones amb traumatismes cerebrals i hemiplegies i del segment dels discapacitats visuals.

En aquest sentit, el Consorci està treballant en un nou projecte per millorar l’accessibilitat de les vies verdes de Girona, pel que compta amb finançament dels Plans de Foment Territorial del Turisme, de la Generalitat de Catalunya, i projecta l’adquisició de més bicis adaptades de diferents models, i l’adequació d’alguns trams per a persones amb dificultats o discapacitats visuals abans de finals del 2018.
Veure vídeo tv Costa Brava aquí

E
ntrevista a ràdio Fem Girona - La xarxa: http://femgirona.cat/gironaara/lobra-social-la-caixa-aporta-5-800e-per-bicis-adaptades-per-les-vies-verdes-de-girona/]]>