fbpx

Actualitat
de les rutes

Les notícies més destacades

Imatge de la presentació de l'estudi on apareix el president del Consorci, i els dos consultors del projecte

El Consorci de les Vies Verdes de Girona seguirà nou línies estratègiques per desenvolupar el seu futur pla estratègic

11/06/2019

L’estratègia de futur del Consorci de les Vies Verdes de Girona es fonamentarà en tres grans àmbits: eficiència interna, competitivitat i innovació

Aquest matí, a la sala Ferran Agulló de la Diputació de Girona, ha tingut lloc la  presentació dels resultats de l’estudi de diagnosi i reptes estratègics del Consorci de les Vies Verdes de Girona. En l’acte hi ha participat el diputat delegat i president del Consorci de les Vies Verdes de Girona en funcions, Albert Gómez, que ha estat acompanyat per Oriol Cesana, director de la consultora especialitzada en desenvolupament local Focalizza, i per Ferran Blanch, impulsor de vision marketing.

Es tracta d’un estudi de diagnosi que ha tingut per objecte analitzar la situació actual de les Vies Verdes de Girona. Davant del creixement constant tant del Consorci com de les Vies Verdes en si, es va creure oportú reflexionar sobre les seves necessitats i els seus reptes de futur, tenint en compte la valoració que en feien els agents del territori. Albert Gómez, president del Consorci de les Vies Verdes de Girona en funcions, ha destacat que aquest estudi «ens ha ajudat a fer aquest procés de reflexió» a mitjà i llarg termini i, a més, ha volgut remarcar que «va molt més enllà del que és el mateix Consorci. Està pensat des d’un punt de vista de territori, del potencial que tenim des de les comarques gironines».

D’aquesta manera, l’estudi es basa en les valoracions de vint-i-un ajuntaments, tres associacions i quatre empreses sòcies del Club d’Agents Econòmics, amb els quals s’han mantingut gairebé trenta-cinc entrevistes personalitzades on s’ha parlat, entre altres aspectes, sobre l’estat de les Vies Verdes de Girona, els seus usuaris i el Consorci en si. Oriol Cesana ha comentat que «aquest treball vol ser el plantejament del que són les Vies Verdes i el Consorci, i de quina percepció en tenen els agents immersos en el territori, sumat als estudis que aquest ja havia desenvolupat. Partíem d’una part important d’anàlisi de dades i després vam entrar en l’anàlisi de les fonts qualitatives parlant amb els stokeholders», és a dir, tots els que interactuen amb el Consorci de les Vies Verdes o en formen part.

El resultat de l’estudi ha establert nou línies estratègiques a seguir per part del Consorci de les Vies Verdes, que seran els pilars fonamentals del futur pla estratègic de l’ens. Albert Gómez, en la seva presentació, ha apuntat que al document «no hi ha cronograma ni pla d’actuacions perquè serà el proper grup de govern el que ho desenvoluparà».

Aquestes línies es fonamenten en una visió estratègica que engloba tres grans àmbits d’intervenció: l’eficiència interna, amb la millora del funcionament i l’optimització dels recursos per a una gestió excel·lent del Consorci; la competitivitat, amb l’impuls de projectes que promoguin l’activitat econòmica i la consolidació del model de negoci actual, i la innovació, base per promoure una millor diferenciació. Ferran Blanch ha assenyalat que «el Consorci ha de tenir un pla estratègic amb una visió a mitjà i llarg termini en els propers quatre, sis o deu anys. Hem de saber cap a on volem anar i basar-nos en aquests quatre factors clau si volem tenir una eina d’èxit».

Seguint aquests àmbits bàsics, s’estableixen les nou línies estratègiques que pretenen configurar l’escenari de futur ideal per a les rutes pedalables gestionades pel Consorci de les Vies Verdes de Girona. Liderar aliances publicoprivades, impulsar la connectivitat de les rutes pedalables o introduir noves tecnologies són algunes de les nou línies estratègiques sorgides de l’estudi.

Imatge: Diputació de Girona

De dreta a esquerra, Ferran Blanch, consultor, Albert Gòmez, president del CVVGI i Oriol Cesena, consultor.

Resum de l’estudi (pdf)

Et pot interessar

Serveis turístics