fbpx

Actualitat
de les rutes

Les notícies més destacades

Presentació obres enllaç Calonge-Sant Antoni i Castell - Platja d'Aro

Presentem les obres del tram d’enllaç entre Calonge i Sant Antoni i Castell-Platja d’Aro

24/02/2022

Es crea una ruta pedalable interurbana que connectarà els nuclis d’aquests dos municipis, i l'eix Garrotxa - Baix Empordà.

Les obres del tram d’enllaç entre Calonge i Sant Antoni i Castell-Platja d’Aro permeten crear un nou tram pedalable al Baix Empordà.

Aquest matí s’han presentat les obres del tram d’enllaç que unirà els municipis de Calonge i Sant Antoni i Castell-Platja d’Aro. Aquest ruta permetrà també unir dues vies verdes clàssiques: la ruta del Carrilet i la ruta del Tren Petit, gràcies a carrils bici locals. El nou tram tindrà un recorregut de 3,3 quilòmetres.

La presentació de la nova ruta ha estat a càrrec del regidor de Salut, Mobilitat i Mas Pere de Calonge i Sant Antoni, Albert Ros; l’alcalde de Castell-Platja d’Aro, Maurici Jiménez, i el president del Consorci de les Vies Verdes de Girona i diputat de la Diputació de Girona, Eduard Llorà, que han estat acompanyants de Montserrat Rovira, regidora d’Acció territorial i Urbanisme de Castell – Platja d’Aro.

El projecte inclou diverses actuacions, en els dos termes municipals, un tram paral·lel a la carretera comarcal de Palamós a Sant Feliu de Guíxols (C-253) i l’ampliació del pont d’aquesta carretera sobre l’accés al càmping Cala Gogo. A Calonge i Sant Antoni dona accés a diferents urbanitzacions, tres càmpings i diversos hotels. A Castell-Platja d’Aro el recorregut és paral·lel a la costa i dona accés al veïnat Politur, al camí de ronda nord, a la carretera de circumval·lació, i enllaça amb l’àrea comercial del centre.

El traçat s’ha projectat de manera que es puguin aprofitar al màxim infraestructures existents i l’espai disponible. Per això, s’han realitzat actuacions en diferents seccions: en els trams on la nova via discorre paral·lela a la carretera, amb paviment asfàltic, i en els trams on la via discorre paral·lela a la vorera o per zones verdes, amb sòl de ciment.

El pressupost total de les obres del projecte és de 771.286,49 € (IVA inclòs), i està cofinançat amb un ajut FEDER de 318.713,43 € (50 % de la despesa elegible) i per la Diputació de Girona, amb 140.861,26 €. La resta es finança entre els ajuntaments de Calonge i Sant Antoni (199.397,32 €) i Castell-Platja d’Aro (80.642,32 €), i un ajut per al desenvolupament de plans de foment territorial del turisme de la Generalitat de Catalunya (36.990,90 €).

Un cop enllestida aquesta obra, i a través de carrils bici urbans gestionats pels ajuntaments de cada municipi i l’actual ruta Pirinexus, es podran connectar també els nuclis de Castell d’Aro i Sant Feliu de Guíxols amb Palamós, de manera que la via verda del Carrilet i la via verda del Tren Petit quedaran enllaçades i s’ampliarà la xarxa de rutes en bicicleta i a peu del Baix Empordà.

 

Disposició de les autoritats a les imatges, per municipis i d’esquerra a dreta:
Albert Ros, regidor de Salut, Mobilitat i Mas Pere de Calonge i Sant Antoni; Eduard Llorà, president del Consorci de les Vies Verdes de Girona i diputat de la Diputació de Girona;  Maurici Jiménez, l’alcalde de Castell-Platja d’Aro; i Montserrat Rovira, regidora d’Acció territorial i Urbanisme de Castell – Platja d’Aro.

Serveis turístics