Tram d’enllaç Ruta del Ferro – Carrilet

Sant Joan de les Abadesses - Olot

El tram de via verda que ens ha de dur de Sant Joan de les Abadesses a la Vall de Bianya no està acabat. Per això, donem una alternativa de recorregut: l’antiga carretera GI-521 que ens porta directament a Olot, passant pels colls de Sentigosa i Coubet.

ALTERNATIVA ENLLAÇ (22Km): Sant Joan de les Abadesses – Carretera de Sentigosa (GI-521) – Coll de Sentigosa (a 1.064 metres altitud) – coll de Coubet – A-26 (antiga N-260) – Olot

(Es planteja un nou recorregut urbà per Sant Joan de les Abadesses -informarem properament-. I s’està treballant en la conversió del tram d’enllaç en un nou tram de via verda -fons FEDER-)

Si feu el recorregut en sentit invers, seguint la ruta PIRINEXUS en el sentit de les agulles del rellotge, vegeu aquesta altra descripció: TRAM ENLLAÇ OLOT – SANT JOAN DE LES ABADESSES.

Quilòmetres 20,4 Km

Desnivell 4%

Dificultat Mitjana

Paviment Aglomerat asfàltic

Altitud màxima 1.086 m

Altitud mínima 453 m

Serveis WC estacions / Zona pícnic / Centre BTT Sant Joan de les Abadesses

Mentre esperem que el tram que ens ha de portar a la Vall de Bianya s’acabi, aquesta és una bona alternativa per arribar fins a Olot. Així doncs, sortirem de l’estació de Sant Joan de les Abadesses, creuarem el pont gòtic, arribarem a l’església de Sant Pol (romànica, del segle XII) i seguirem la carretera general cap a l’esquerra fins a trobar el trencall de la carretera de Sentigosa. Passarem per la font dels Vermells i la zona de pícnic i, tot seguit, arribarem al coll de Sentigosa, punt on trobarem el canvi de comarca i entrarem a la Garrotxa. Seguirem la carretera GI-521 i gairebé dos quilòmetres més endavant, entre fageda i frescor, trobarem la font dels Pastors. El trajecte no té pèrdua: només cal anar seguint la carretera. A poc més de dotze quilòmetres de la sortida arribarem al coll de Coubet, a 1.010 metres d’altitud. Aquí agafarem la carretera A-26 (antiga N-260) i la seguirem a mà esquerra. Uns deu quilòmetres més endavant, a 22 quilòmetres de la sortida de Sant Joan, deixarem aquesta via, entrarem a Olot i anirem a sortir a una rotonda, la mateixa que trobaríem venint de la Vall de Bianya. Des de la rotonda continuarem en direcció al centre d’Olot i seguirem l’avinguda dels Reis Catòlics fins a la plaça Clarà. Just al principi d’aquesta plaça hem de girar a la dreta i anar fins a la plaça de Catalunya. Després de travessar-la, seguirem pel carrer de la Verge de Fàtima fins a un trencall a mà esquerra on trobarem un indicador que diu: «Totes direccions». Aquest carrer, el de Pere Bretxa, ens portarà fins a la carretera general. L’agafarem a la dreta, travessarem el riu Fluvià i de seguida trobarem els indicadors de la via verda; així arribarem a l’antiga estació d’Olot, davant del recinte firal.

LA VALL DE BIANYA – OLOT (Provisional)

De la Vall de Bianya cap a Olot hem de agafem per la carretera que surt a la general C-26. A continuació, passarem per davant d’Hostalnou de Bianya, on hi ha l’Ajuntament de la Vall de Bianya, i al quilòmetre 26 trobarem una pista a mà dreta que segueix paral·lela a la riera. Després de recórrer un quilòmetre de pista travessarem la riera i, just a l’altra banda, trobarem l’ermita de la Mare de Déu de l’Esperança. Aquí la pista torna a ser asfaltada. El trajecte ens portarà a la roureda de Cuní, on podrem admirar uns roures pènols espectaculars, i, tot seguit, creuarem la carretera per sota i anirem a sortir als descampats de la fàbrica Simon. Travessarem el polígon per la zona verda i accedirem a la rotonda d’entrada a Olot pel nord-est.

Des de la rotonda anirem a mà esquerra, en direcció al centre d’Olot, i seguirem l’avinguda dels Reis Catòlics fins a la plaça Clarà. Just al principi d’aquesta plaça hem de girar a la dreta i continuar fins a la plaça de Catalunya. Després de travessar-la, seguirem pel carrer

Mapa geogràfic ruta enllaç Sant Joan de les Abadesses - Olot
Mapa pobles enllaç Sant Joan de les Abadesses - Olot
Mapa desnivell enllaç Ruta del Ferro - Ruta del Carrilet
Mapa ruta enllaç Sant Joan de les Abadesses - Olot

Accedeix al google maps de la ruta i visualitza el recorregut, serveis, punts dinterés, ...

Accedir al mapa

Accedeix a l'Instamaps

Accedeix al wikiloc de la ruta i visualitza el recorregut, el desnivell, ...

BUTLLETÍ

Subscriu-te al butlletí i no et perdis cap notícia sobre les Vies Verdes de Girona i Pirinexus