Ruta del Carrilet II

Girona - Sant Feliu de Guíxols

La Ruta del Carrilet té un recorregut de 41,9 km, amb un pendent suau des de Girona fins a Sant Feliu de Guíxols (15 m), i assoleix el punt més alt a Cassà de la Selva (136 m). Seguint la ruta de l’antic tren de via estreta Girona-Sant Feliu, permet conèixer dues comarques –el Gironès i el Baix Empordà– des de la conca del Ter fins a la vall del Ridaura, passant per la depressió de la Selva.

Aquesta ruta forma part de la xarxa de Caminos Naturales de l’estat espanyol, s’inclou dins el “Programa de Caminos Naturales” desenvolupat des de 1993 pel Ministerio de Agricultura, Pesca y Alimentación. Info Programa de Caminos Naturales

Enllaç a info Camí Natural Via Verda del Carrilet II.

Quilòmetres 41,9 km

Ruta accessible

Desnivell 0,5%

Dificultat Mínima

Paviment Sauló compactat

Altitud màxima 136 (Cassà de la Selva)

Altitud mínima 0 m (Sant Feliu de Guíxols)

Serveis WC estacions / Centre BTT de Castell d'Aro

La peculiaritat del traçat del ferrocarril de Sant Feliu de Guíxols a Girona és la suavitat de pendents i revolts. El seu recorregut està format per una línia sinuosa matemàticament traçada sobre el territori. El paviment és d’un material granular del tipus sauló que queda molt integrat en la tipologia dels terrenys que travessa l’itinerari, encara que també hi hagi trams urbans en totes les poblacions per les quals transcorre.

Sortint de Girona, la ruta travessa en primer lloc la depressió de la Selva, caracteritzada per un paisatge en mosaic amb alternança de conreus i forests on els dies més clars podem gaudir d’una panoràmica extraordinària que abasta des dels contraforts més orientals dels Pirineus fins al Montseny, passant pels relleus en costa de la Serralada Transversal (el Far, Sant Roc, Rocacorba).  A l’alçada de Cassà de Selva enllaça amb la ruta Termal, una via verda cap a Caldes de Malavella. La segona meitat del traçat discorre per la vall del Ridaura, que separa el massís de Cadiretes, al sud, del massís de les Gavarres i que, amb un suau desnivell, ens facilita l’arribada al mar just a Sant Feliu de Guíxols, població bressol del topònim “Costa Brava”, des de la qual es pot gaudir de magnífiques vistes.

Us presentem una nova proposta de ruta circular amb bicicleta a Girona. Combinant la via verda del Carrilet II i la nova via verda del Pla del Gironès Sud, podreu gaudir d’una ruta circular de 37 km sortint des de l’estació del Carrilet de Girona, passant per Cassà de la Selva i Fornells de la Selva. Es tracta d’una ruta intermunicipal que engloba diverses tipologies de vies ciclistes: camí verd compartit amb vianants, pista de bicicletes bidireccional, carril bici protegit en zona interurbana i carrer en zona 30. Descarregueu la ruta aquí

Mapa geogràfic Ruta del Carrilet II
Mapa pobles Ruta del Carrilet II
Mapa desnivell Ruta del Carrilet II

Com arribar-hi

RENFE

Línia Barcelona-Portbou (Estació de Girona)
Pl. d’Espanya, s/n – 17002 Girona

www.aena.es
Autobusos de Ryanair uneixen l’aeroport amb l’estació d’autobusos de Girona

Accessibilitat

(En episodis de pluges fortes i/o neu, reviseu l’estat de les rutes!)

RUTA PER UNA SEGONA SORTIDA O UN MÍNIM DE FORMA FÍSICA – Dificultat mitjana, algun tram amb ajuda.

• Girona – Quart: 6,5 km

Sortida de la Plaça dels Països Catalans. També es pot creuar Girona pel barri vell i pel costat del riu Onyar, seguint les indicacions dels carrils bici.

Compte que l’inici d’aquest tram, de Girona al parc tecnològic, és compartit també amb persones cegues o amb dificultats visuals, donat que és un tram adaptat per accessibilitat visual.

A la sortida de Girona, aniràs trobant algunes rampes i passos subterranis que et demanaran una mica d’esforç per a superar-les. Quan ja deixes la ciutat de Girona el sòl és de terra compactada.

A la sortida de Quart hi ha un pas inferior amb forta rampa a l’esquerre d’uns 25m. Si vas en bici adaptada pròpia de competició o semicompetició posant la relació plat petit i pinyó gran pots superar la rampa. Si vas amb una handbike de Vies Verdes, pedalant no podràs pujar la rampa, pots provar d’impulsar-te amb les mans a les rodes trasseres de la handbike (usant-la com si fos una cadira de rodes), però el més segur és que igualment no puguis pujar. Cal demanar ajuda o anar amb acompanyants que t’ajudin.

CAL AJUDA per superar un pas a l’alçada de La Creueta, ja que el terreny és sorrenc i la bicicleta adaptada patina. Si es comença passada La Creueta, es circulen uns 4 km.

• Quart – Llambilles – Cassà de la Selva: 13 km (6,5 + 6,5 d’estació a estació). Tram recomanat amb ajuda. Abans d’arribar a Cassà hi ha un parell de punts de pujada, un amb sorra i un asfaltat, on es necessita ajuda.

A la sortida de Quart hi ha un pas inferior amb forta rampa a l’esquerra d’uns 25m. Si vas en bici adaptada pròpia de competició o semicompetició posant la relació plat petit i pinyó gran pots superar la rampa (sempre depèn del teu estat físic). Si vas amb una handbike de Vies Verdes, pedalant segurament no podràs pujar la rampa. Pots provar d’impulsar-te amb les mans a les rodes trasseres de la handbike (usant-la com si fos una cadira de rodes), però el més segur és que igualment no puguis pujar. Cal demanar ajuda o anar amb acompanyants que t’ajudin.

Abans d’entrar a Cassà de la Selva hi ha una rampa que passa per sota la C-65. Primer fa una baixada d’uns 100m i just sota la C-65 comença la pujada d’uns 100m més. Si vas en handbike pròpia de competició o semicompetició posant la relació correcte pots passar bé aquest tram. Si vas amb una handbike de Vies Verdes, pedalant amb la marxa “1” potser podràs pujar la rampa (depèn del teu estat físic). Si et costa fer la rampa de pujada, pots provar d’impulsar-te amb les mans a les rodes trasseres de la handbike (usant-la com si fos una cadira de rodes), és recomanable anar amb acompanyants que t’ajudin.

• Cassà de la Selva – Llagostera: 9,2 km (d’estació a estació). Tram recomanat amb ajuda.

És accessible si es fa a partir del pont d’en Barrina (a la sortida de Cassà), per sobre la variant, on comença una baixada força pronunciada. La resta és pla.

A la sortida de Cassà hi ha un pont que travessa la C-65. Abans del pont hi ha una rampa d’uns 70m. Si vas en bici adaptada pròpia de competició o semicompetició posant la relació correcta pots superar la rampa (sempre depèn del teu estat físic). Si vas amb una handbike de Vies Verdes, pedalant amb la marxa “1” potser podràs pujar la rampa (depèn del teu estat físic). Si et costa fer la rampa de pujada, pots provar d’impulsar-te amb les mans a les rodes trasseres de la handbike (usant-la com si fos una cadira de rodes), és recomanable anar amb acompanyants que t’ajudin.

Després del pont ve una rampa de baixada d’uns 120m. Si vas amb una handbike de Vies Verdes, és important frenar suaument des del principi i no deixar embalar la handbike.

A mig trajecte et trobaràs amb algun pas una mica estret molt tancat que has de girar 90 graus. Si vas en bici adaptada pròpia de competició o semicompetició pots necessitar fer maniobra endavant i endarrere per a passar aquests pas.

Al llarg del recorregut et trobaràs amb altres rampes que necessitaran una mica d’impuls per a superar-les.

Abans d’arribar a Llagostera hi ha una pujada seguida d’una baixada en què es recomana ajuda.

• Llagostera –  Santa Cristina d’Aro – Castell d’Aro:

Sortint de l’estació de Llagostera, creuar un bosquet, es supera un pas inferior a l’alçada de la Font Picant de Santa Cristina. De Santa Cristina a Castell d’Aro és  perfectament practicable (2,5 km) i ben planer, de manera que es pot fer d’anada i tornada si es vol un tram curt i sense transfers.

Al llarg d’aquest trajecte aniràs trobant vàries rampes intenses de pujada i algunes de forta baixada. Si vas en bici adaptada pròpia de competició o semicompetició posant la relació correcta pots superar les rampes (sempre depèn del teu estat físic). Si vas amb una handbike de Vies Verdes, pedalant amb la marxa “1” potser podràs pujar les rampes (depèn del teu estat físic). Si et costa fer les rampes de pujada, pots provar d’impulsar-te amb les mans a les rodes trasseres de la handbike (usant-la com si fos una cadira de rodes), és recomanable anar amb acompanyants que t’ajudin.

• Sant Feliu de Guíxols: En alguns trams del recorregut urbà és aconsellable comptar amb ajuda.

Mapa Ruta del Carrilet II

Accedeix al google maps de la ruta i visualitza el recorregut, serveis, punts dinterés, ...

Accedir al mapa

Accedeix a l'Instamaps

Accedeix al wikiloc de la ruta i visualitza el recorregut, el desnivell, ...

BUTLLETÍ

Subscriu-te al butlletí i no et perdis cap notícia sobre les Vies Verdes de Girona i Pirinexus