Actualitat
de les rutes

Les notícies més destacades

Tòtems per autofotos a Olot

Pirinexus té 17 punts amb tòtems publicitaris per fer-se autofotos i publicar les imatges a les xarxes socials

26/09/2023

Aquest sistema millora la seguretat dels usuaris, i afavoreix la qualitat de les imatges i la promoció de les destinacions turístiques

Cada vegada més, els usuaris de les vies verdes de Girona i la Ruta Pirinexus, com la gran majoria de visitants i persones que gaudeixen dels seus moments d’oci, es fotografien en el recorregut i publiquen les imatges a les xarxes socials. Des d’aquest estiu, les rutes disposen d’uns tòtems publicitaris que permeten que els usuaris puguin fer-se fotos amb seguretat i en marcs amb un encant especial.

En total, s’han instal·lat disset punts per a autofotos (selfies): al coll d’Ares; al mirador de Molló; al pont vell de Camprodon; al pont de Sant Joan de les Abadesses; a la font de Sant Roc a Olot; a la rectoria de Sant Miquel de Pineda a Sant Feliu de Pallerols; a l’estació d’Amer; a la Devesa de Girona; a la capella de Sant Sebastià i a la serra de l’Albera a Capmany; a Sant Pere Pescador; al port romà de l’Escala – Sant Martí d’Empúries; a Gualta, amb vistes al massís del Montgrí; al camí a la platja de Castell de Palamós; al camí de Mas Mundo a Llagostera; a l’estació de Cassà de la Selva, i al Carrilet a (vegeu el mapa).

Els tòtems són fàcils d’usar, molt intuïtius. Només cal situar-hi el mòbil en posició vertical o horitzontal i connectar el disparador automàtic per tenir un bonic record de la jornada.

Una nova eina que promou l’oci i el turisme als municipis, i millora la imatge de la destinació

Aquesta actuació suposa també una campanya de màrqueting per millorar la promoció turística del territori, atès que permet publicar imatges captades en un entorn d’interès turístic especial (que s’ha seleccionat en col·laboració amb els municipis) i ben emmarcades tant pel que fa al paisatge com al turista.

El visitant, que ja no només vol admirar el paisatge sinó que té l’hàbit de compartir la seva visita i les seves emocions a les xarxes socials, pot optar per emmarcar-se en primer pla, pla mitjà o pla sencer, perquè pot situar-se a la distància de la càmera que desitgi, i captar i mostrar així molt més paisatge. Millora, doncs, la imatge de la destinació. A més, aquest sistema permet augmentar el posicionament i la reputació de la destinació a les xarxes socials, i crea el desig de conèixer els espais naturals i culturals proposats. Alguns d’aquests tòtems publicitaris són «reversibles»; és a dir, permeten capturar imatges en dues direccions i obtenir dos paisatges diferents.

Els tòtems tenen una alçària d’un metre i mig, amb dues cares de divuit centímetres cada una, i es converteixen en un nou element estàtic d’informació i senyalització. Proposen un usuari i etiqueta (hashtag) de turisme perquè el visitant situï el paisatge, i aporten informació de la zona mitjançant un codi QR. Aquest QR permet accedir a una aplicació web personalitzada que ofereix informació en quatre idiomes (català, castellà, francès i anglès) i imatges il·lustratives, i que permet accedir també a la resta de punts per a autofotos instal·lats a les rutes Pirinexus i de les vies verdes de Girona.

Aquest projecte està finançat amb fons provinents de la Unió Europea-Next Generation (UE) del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència. C14.I01.

#NextGenerationEU #NGEUCat  #PlandeRecuperacion  #PRTR   #FonsUECat

    

Tòtems per fer autofotos a Olot i a Sant Miquel de Pineda. Cartell del tòtem de Girona

Et pot interessar

BUTLLETÍ

Subscriu-te al butlletí i no et perdis cap notícia sobre les Vies Verdes de Girona i Pirinexus

Ves-hi

Els Secrets de
les Vies Verdes

Dels Pirineus a la Costa Brava

DESCOBREIX ELS SECRETS