Dia 1. De Girona al Voló (168,5 quilòmetres)

Sortim de Girona seguint la ruta del Carrilet I, en direcció a Olot. Un cop arribem a Olot, hem d’agafar l’N-260, que passa pel coll de Coubet i el coll de Santigosa fins a Sant Joan de les Abadesses. Aquest traçat transcorre per asfalt, amb un desnivell mitjà del 4 % al llarg de 22 quilòmetres.

A Sant Joan de les Abadesses tornem a agafar la via verda fins a Sant Pau de Segúries. Seguidament, travessem la carretera general per agafar un camí de pujada que ens portarà fins a Camprodon. A partir d’aquest punt, recuperem el traçat per la carretera fins al punt més alt de la ruta i pas fronterer, el coll d’Ares (1.510 metres). Entrem a territori francès i comencem el descens fins al final de l’etapa al Voló, per carretera i carrils bici.

Dia 2. Del Voló a Girona (171,5 quilòmetres)

Iniciem la segona etapa al Voló per pistes asfaltades de pujada fins al coll de Panissars (361 metres) per tornar a travessar la frontera. Cal tenir en compte que, durant èpoques d’alt risc forestal, el coll pot estar tancat, amb una alternativa degudament senyalitzada a la banda francesa. A partir d’aquí, comença el descens cap a la Jonquera. Aquest és el punt amb més dificultat tècnica del recorregut. S’inicia un descens per una pista forestal sorrenca amb un elevat desnivell. Per això, es recomana circular amb precaució per aquest tram d’aproximadament 6 quilòmetres. Un cop hem travessat la Jonquera, seguim en direcció al mar. La resta del recorregut transcorre per pistes forestals fins a la Costa Brava, i per via verda des de Palamós fins a Girona.

Mapa situació ruta Pirinexus
Mapa pobles ruta Pirinexus 2 dies
Mapa desnivell ruta Pirinexus
Mapa ruta Pirinexus

Accedeix al google maps de la ruta i visualitza el recorregut, serveis, punts dinterés, ...

Accedir al mapa

Accedeix a l'Instamaps

Accedeix al wikiloc de la ruta i visualitza el recorregut, el desnivell, ...

BUTLLETÍ

Subscriu-te al butlletí i no et perdis cap notícia sobre les Vies Verdes de Girona i Pirinexus